Program
Zapoznaj się z programem Konferencji. Zapraszamy!
Dzień 1 – piątek, 21 kwietnia 2023
8.00 - 8.45
Ratusz
Plac Wolności 26
Rejestracja uczestników
Prosimy o punktualne przybycie
8.50 - 9.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Otwarcie Konferencji
9.15 - 10.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Wykład inauguracyjny – Szkoła w XXI w. Oby przemieniona
prof. Łukasz Turski
10.15 - 10.45
Ratusz
Plac Wolności 26
Prawdziwe przyczyny trudnych i ryzykownych zachowań naszych uczniów – perspektywa psychologii konstruktów osobistych
Tomasz Bilicki
10.45 - 11.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Język, który zbliża. Co blokuje, a co wspiera współpracę?
Ewa Tyralik
11.15 - 11.35
Przerwa
11.35 - 12.10
Ratusz
Plac Wolności 26
Mózgi jako systemy w stanie zagrożenia. Co szkoła może, a co musi z perspektywy neurodydaktycznej
prof. UŚ Marek Kaczmarzyk
12.10 - 13.10
Ratusz
Plac Wolności 26
Statut szkoły do tablicy!
dr Gabriela Olszowska, Łukasz Korzeniowski
13.10 - 13.20
Ratusz
Plac Wolności 26
Czy edukacja potrzebuje wolności?
Anna i Robert Sowińscy
13.50 - 14.50
LO
ul. Dąbrowskiego 6
Posiłek
Rodzaj posiłku według wyborów dokonanych przy rejestracji.
15.00 - 17.15
LO
ul. Dąbrowskiego 6
Warsztaty
Około miesiąc przed Konferencją do Uczestników będzie wysłany mail z prośbą o odesłanie informacji dotyczącej wyboru litery warsztatu piątkowego oraz liczby warsztatu sobotniego. Grupy warsztatowe będą co najwyżej dwudziestoosobowe.
Lista warsztatów:
- Magdalena Sierocka „Co zamiast stopni?” (A)
- Katarzyna Pelc „Uznawanie kompetencji przekrojowych na lekcjach języka obcego jako przykład pracy z zasobami ucznia oraz oceniania bezcyfrowego” (B)
- Natalia Bielawska „Wykorzystanie zabawy, muzyki i ruchu w nauce gramatyki klas VI do VIII” (C)
- Wiesława Mitulska „Bez stopni, czyli jak?” (D)
- Ewa Tyralik „Jak rozmawiać z rodzicami na trudne tematy i stawiać empatyczne granice” (E)
- Donata Sulikowska „Empatyczna komunikacja jako źródło wspierania relacji w szkole, w przedszkolu i budowania autorytetu wychowawcy” (F)
- Dr Marta Grześko-Nyczka „Wyjść poza schemat tradycyjnych ról w edukacji – o podmiotowości, partnerstwie i współdziałaniu” (G)
- Prof. UAM Sylwia Jaskulska „Mosty zamiast murów – pomysł na lekcję wychowawczą wokół tematu wykluczenia rówieśniczego” (H)
- Agnieszka Kuźba „Demokratycznie, czyli jak? Akcja demokratyczna w klasie” (J)
- Prof. PG dr hab. Joanna Mytnik „Kluczowe momenty procesu uczenia się: pierwsze i ostatnie 5 minut zajęć w oparciu o wiedzę neuronaukową. Małe Wielkie Zmiany” (K)
- Tomasz Bilicki „Interwencja kryzysowa w szkole” (L)
- Magda Grzeszkiewicz-Brzęcka, Beata Kubsik „Doceniam, nie oceniam” (M)
- Anna i Robert Sowińscy „Filary daltońskie w działaniu” (N)
- Lucyna Wieczorek „Empatia wobec siebie w życiu nauczyciela(-lki)” (O)
- Dr Gabriela Olszowska „Ocenianie. Od przepisów do sztuki. Nieodrobione lekcje” (P)
- Beata Matusiak „Rozwijanie świadomości emocjonalnej od najmłodszych lat poprzez ruch i piosenkę” (R)
- Dr Izabela Bondecka-Krzykowska, dr Magdalena Adamczak, dr Liliana Kortus „Gdzie kończy się prośba, a zaczyna żądanie?” (S)
- Anna Turska, Rafał Iskra „Zabawa – jakość i sens pedagogiki Froebla. Warsztaty sensoryczno-konstrukcyjne” (T)
- Prof. UŚ Marek Kaczmarzyk „Siła zmiany a zmiana sił. O nieuniknionych zmianach w sposobie rozumienia edukacji” (U)
- Justyna i Jarosław Durszewicz – Co zamiast ocen? (W)
Rezerwację miejsca potwierdzimy mailem zwrotnym.
Ilość miejsc na warsztaty jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku, gdy wszystkie miejsca będą zajęte, skontaktujemy się w sprawie propozycji alternatywnej.
Szczegółowy opis warsztatów do pobrania, kliknij TU
17.30 - 18.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Spektakl MURY
18.30 - 21.00
Ratusz
Plac Wolności 26
Kolacja; open space
Dzień 2 – sobota, 22 kwietnia 2023
8.30 - 09.15
Ratusz
Plac Wolności 26
O co chodzi z tym rozwojem?
prof. dr hab. Roman Leppert
9.15 - 9.40
Ratusz
Plac Wolności 26
NOWA SZKOŁA – szkoła wyższa. Wnioski dla kształcenia akademickiego nauczycieli
dr Marta Grześko-Nyczka
9.40 - 10.10
Ratusz
Plac Wolności 26
Neurodydaktyka w praktyce szkolnej. Metoda zielonego długopisu. Jak oceniać, żeby wspierać proces uczenia się?
dr Marzena Żylińska
10.10 - 10.20
Ratusz
Plac Wolności 26
Zróbmy przestrzeń dla rozwoju – Pedagogika Froebla
Anna Tuska
10.20 - 10.45
Przerwa
10.45 - 11.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Szara eminencja szkolnego oceniania, czyli rzecz o ocenie zachowania
prof. UAM dr hab. Sylwia Jaskulska
11.15 - 11.45
Ratusz
Plac Wolności 26
Błędne koło reform
dr Krzysztof M. Maj
11.45 - 12.15
Ratusz
Plac Wolności 26
Oceny urojone. Rola stopni w procesie uczenia się, czyli co szkodzi młodym ludziom: perspektywa neuronaukowa
prof. PG dr hab. Joanna Mytnik
12.15 - 12.30
Przerwa
12.30 - 14.00
Ratusz
Plac Wolności 26
14.10 - 14.50
LO
ul. Dąbrowskiego 6
Posiłek
Rodzaj posiłku według wyborów dokonanych przy rejestracji.
15.00 - 17.00
LO
ul. Dąbrowskiego 6
Warsztaty
Około miesiąc przed Konferencją do Uczestników będzie wysłany mail z prośbą o odesłanie informacji dotyczącej wyboru litery warsztatu piątkowego oraz liczby warsztatu sobotniego. Grupy warsztatowe będą co najwyżej dwudziestoosobowe.
Lista warsztatów:
- Zdzisław Hofman „Tutor liderem zmiany edukacyjnej” (1)
- Magdalena Sierocka „Co zamiast stopni?” (2)
- Katarzyna Pelc „Praca z tekstem na lekcji języka obcego, czyli jak wykorzystać techniki uczenia się głębokiego do rozwoju krytycznego myślenia uczniów (i nie tylko)” (3)
- Natalia Bielawska „Wykorzystanie zabawy, muzyki i ruchu w nauce gramatyki klas VI do VIII” (4)
- Wiesława Mitulska „Bez stopni, czyli jak?” (5)
- Łukasz Korzeniowski „Jak napisać statut szkoły?” (6)
- Donata Sulikowska „Empatyczna komunikacja – porozmawiajmy o uczuciach i potrzebach. Tworzenie kultury pokoju, w której jest przestrzeń na potrzeby wszystkich członków społeczności” (7)
- Dr Marta Grześko- Nyczka „Wyjść poza schemat tradycyjnych ról w edukacji – o podmiotowości, partnerstwie i współdziałaniu” (8)
- Agnieszka Kuźba „Demokratycznie, czyli jak? Akcja demokratyczna w klasie” (9)
- Anna i Robert Sowińscy „Filary daltońskie w działaniu” (10)
- Lucyna Wieczorek „Jak wspierać uczniów w regulacji emocji” (11)
- Beata Matusiak „Więcej energii, mniej stresu w pracy nauczyciela” (12)
- Gabriela Olszowska „Ocenianie. Od przepisów do sztuki. Nieodrobione lekcje” (13)
- Anna Turska, Rafał Iskra „Zabawa – jakość i sens pedagogiki Froebla. Warsztaty sensoryczno-konstrukcyjne” (14)
- Magda Grzeszkiewicz-Brzęcka, Beata Kubsik „Język żyrafy w szkole” (15)
- Dr Marzena Żylińska „Jak odróżnić prawdziwe ćwiczenia od metodycznych chipsów?” (16)
- Katarzyna Zając-Malinowska, Magdalena Niedźwiecka-Anuszczyk „Szczęśliwi i nieszczęśliwi w szkole. O języku dobrostanu i programowaniu mózgu na radość (warsztat z Kartami Dobrostanu Happy Me)” (17)
- Marta Czyrkiewicz „Nauczanie oparte na projektach i połączenie matematyki ze sztuką, czyli amerykańskie podejście do edukacji” (18)
- Dr Alicja Zagrodzka „Praktyczne zastosowanie Porozumienia bez Przemocy i Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach w szkole wyższej” (19)
Rezerwację miejsca potwierdzimy mailem zwrotnym.
Ilość miejsc na warsztaty jest ograniczona – decyduje kolejność zgłoszeń.
W przypadku, gdy wszystkie miejsca będą zajęte, skontaktujemy się w sprawie propozycji alternatywnej.
Szczegółowy opis warsztatów do pobrania, kliknij TU
17.15 - 17.45
Ratusz
Plac Wolności 26
Zakończenie Konferencji
Prowadzenie: Olgierd Neyman
Cena 400 zł, dla zdecydowanych do 31 stycznia obowiązuje cena promocyjna – 350 zł.
Potrzebujesz zakwaterowania?
Na hasło „Empatyczna Konferencja” można zarezerwować hotel w Zduńskiej Woli: Hotel Biesiada, Hotel Pod Słońcem lub 5 km od Zduńskiej Woli – Hotel Na Pół Boru, Stawiszcze 39A, Sieradz. Uwaga! Pozostały już tylko miejsca w hotelu Na Półboru.
Masz pytania? Napisz do nas!
e-mail: konferencja@altra.edu.pl