Nasi prelegenci
Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami naszych Prelegentów.
Zaproszenie do wygłoszenia wykładów, przeprowadzenia warsztatów, uczestniczenia w debacie przyjęli:

dr Elena Atanasiu
Metodyczka w zespole Centrum Nowoczesnej Edukacji na Politechnice Gdańskiej, latynoamerykanistka oraz wykładowczyni języka hiszpańskiego i kultury krajów hiszpańskojęzycznych. Od 15 lat pracuje w międzynarodowych środowiskach edukacyjnych. Ma holistyczne podejście do edukacji, oparte na elastyczności, innowacyjności i indywidualności. Tworzy interaktywne środowiska wspierające (neuro)różnorodność, włączając nowe technologie i sztuczną inteligencję.

Tomasz Bilicki
Pedagog, absolwent kilkuset godzin szkoleń w zakresie leczenia zaburzeń zdrowia psychicznego. Interwencji kryzysowej uczył się na Florydzie w International Critical Incident Stress Foundation a egzamin certyfikacyjny zdał na Uniwersytecie Maryland. Ukończył również studia podyplomowe z psychologii motywacji (Uniwersytet SWPS) i psychotraumatologii (Uniwersytet Gdański). Uczył się także na Uniwersytetach: Stanforda, w Utrechcie, Medycznym Harvarda. Pracuje z nastolatkami. Prowadził interwencję kryzysową oraz psychoterapię w Punkcie Interwencji Kryzysowej Fundacji Innopolis, Pracowni Wsparcia Psychologicznego PoMoc, Centrum Medycznym „Szpital św. Rodziny” (kontrakt z NFZ – 1. poziom referencyjny), Regionalnym Interwencyjnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży. Nauczyciel dyplomowany.

Jarosław i Justyna Durszewiczowie
Jaroszław Durszewicz – Prezes Fundacji Szkoła bez ocen, współtwórca Instytutu Zwinnej Edukacji. Ekspert zarządzania oświatą i prawa oświatowego, trener, doradca zawodowy, nauczyciel, wieloletni dyrektor szkół. W ramach obowiązującego prawa oświatowego przekonuje do łamania schematów w zakresie zarządzania, oceniania i organizacji procesu uczenia. Pasjonat efektywnych metod, które umożliwiają uczniom przejęcie odpowiedzialności za swoje uczenie się.
Justyna Durszewicz – Współtwórczyni Instytutu Zwinnej Edukacji. Trener, nauczyciel, coach, dyrektor. Pasjonatka zwinnych metod zarządzania i pracy zespołowej nauczycieli oraz organizacji procesu uczenia, opartej o współpracę, działanie, pracę bez podręczników.

Agnieszka Fraj
Agnieszka Fraj rocznik 1972, absolwentka wydziału prawa Uniwersytetu Łódzkiego, radca prawny, specjalizuje się w negocjacjach , mama dwóch córek, entuzjastka neurografiki i otwartej komunikacji.

dr Paweł Fortuna
Psycholog, adiunkt w Instytucie Psychologii KUL, wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego. Współautor Lubelskiego Manifestu Psychologii Pozytywnej, współpracownik Centre for Positive Health Sciences przy RCSI w Dublinie. Autor niemal dwudziestu książek, członek ZAiKS, kompozytor (hit: Dziewczyna szamana) i autor tekstów. Inicjator konferencji Ludzka twarz biznesu, Konferencji Aktualności Psychologicznych Aktualia, akcji Mądra Adopcja (zwierzęta) i Wznieś się na poziom dziecka (Janusz Korczak).

Bogna Gąsiorowska
Certyfikowana nauczycielka kursu redukcji stresu MBSR i MBCL, prezeska Polskiego Instytutu Mindfulness (2021-2023), współtwórczyni projektu Uważna Szkoła® i programu „Uważna Szkoła® – nauczyciel odporny na stres i wypalenie”. Wykładowczyni i autorka programów psychoedukacyjnych. Absolwentka Psychologii Pozytywnej, prelegentka międzynarodowych konferencji i założycielka marki Calmbell. Publikuje artykuły w magazynach Charaktery, Coaching Extra, Joga, Well.hr, Magazyn Szkolny, Ja, Nauczyciel.

Magdalena Grzeszkiewicz-Brzęcka
Współtworzy popularną platformę na FB dla nauczycieli EDU_dzielnia. Polonistka, która od ponad 30 lat zmienia polską szkołę. Od 3 lat realizuje innowację „Doceniam, nie oceniam”. Wielbicielka kryteriów sukcesu oraz informacji zwrotnej. Kolekcjonerka żyraf, która wierzy, że z każdym można się porozumieć. Popularyzuje hasło „Nauczycielka to brzmi dumnie i jestem dumna, że nią jestem”. Wychowuje pokolenie dzieci dyskutujących i otwartych na świat.
Agnieszka Halama – rysunek na żywo
Stworzyła Kwadraciaki – proste i funkcjonalne postacie, które pokochali nie tylko jej kursanci na warsztatach z myślenia wizualnego, ale… cały świat! Kwadraciaki zawędrowały w jego najdalsze zakątki – m.in. do Chin czy Australii – i tam pomagają w nauce rysowania, zwłaszcza tego, co sprawia największą trudność: ruchu i emocji. Książka „KWADRACIAKI” jest cenionym wsparciem przy tworzeniu notatek wizualnych. Od 2007 roku prowadzę firmę Centrum Halama oraz Szkołę Praktyków Wizualnych, której jednym z celów jest kształcenie trenerów myślenia wizualnego (potwierdzone certyfikatem). Przyszli trenerzy podczas kursu nabywają umiejętności z zakresu zapisów graficznych na małym i dużym formacie (sketchnoting, graphic recording), kaligrafii, budowania contentu, obsługi programów graficznych oraz poznają tajniki warsztatu trenera. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla biznesu i edukacji. Pomaga trenerom, edukatorom, pracownikom HR oraz innym osobom zajmującym się dzieleniem wiedzą, przygotować nietuzinkowe, spersonalizowane prezentacje, materiały szkoleniowe lub reklamowe.
Podczas konferencji, spotkań, debat tworzy graphic recording – czyli zapis graficzny na żywo. Efektem jest mapa wizualna (na papierze dużego formatu lub w wersji digitalowej), która w atrakcyjnej formie prezentuje najważniejsze informacje. Współpracuje zarówno z dużymi firmami m.in.: Orange Polska, Santader Consumer Bank, Nokia, CEMEX Polska, Europejski Fundusz Leasingowy S.A., Volvo, PGE Systemy S.A., z międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi, jak również z uczelniami wyższymi i szkołami.

Zdzisław Hofman
Nauczyciel, biolog, socjoterapeuta, superwizor, trener kompetencji psychologiczno-społecznych PTP (rekomendacja nr I 144). Stosuje i propaguje metodę tutoringu. Członek Rady Programowej Instytutu Tuturingu Szkolnego. Pasjonat metod aktywnego uczenia się, animacji społeczno-kulturalnej i arteterapii. Współzałożyciel i wieloletni prezes Stowarzyszenia KLANZA. Współpracownik Uniwersytetu SWPS, wykładowca w Studium Arteterapii w Warszawie w Centrum Łowicka.

dr hab. Marcin Jaracz, prof. UMK.
Neuropsycholog. Profesor w katedrze Neuropsychologii Klinicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Interesuje się mózgiem, temperamentem tym, co z tego wynika dla uczenia się i naszych decyzji zawodowych. Przed kilkoma laty uświadomił sobie, że stosowanie tej wiedzy w trakcie pracy ze studentami umożliwia wprowadzenie zajęć na zupełnie nowy poziom. Taki, na którym są one pasjonującym spotkaniem zarówno dla studentów, jak i niego samego. Pracuje również z młodymi oraz dorosłymi pacjentami nad umiejętnością przezwyciężania problemów życiowych i radzeniem sobie ze stresem.

dr hab. Sylwia Jaskulska, prof. UAM
Pedagożka, pracuje na stanowisku profesora w Pracowni Pedagogiki Szkolnej na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prodziekan Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o szkole i kilkudziesięciu innych tekstów. Członkini Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Prowadzi stronę na FB i kanał na YT: Sylwia Jaskulska-Spotkania Edukacyjne

prof. UŚ Marek Kaczmarzyk
Biolog, neurodydaktyk i memetyk, nauczyciel i wykładowca. Teoretyk edukacji i pisarz. Autor artykułów i książek z zakresu biologicznych kontekstów kształcenia. Najważniejsze z nich to „ Synapsy społeczne. Jak mózgi tworzą kulturę wychowania”, „Obcy na planecie dorosłych”, „Strefa napięć. Historia naturalna konfliktu z nastolatkiem”, „Unikat. Biologia wyjątkowości” oraz „Szkoła memów”. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat najnowszych osiągnięć neurobiologii. Od kilkunastu lat prowadzi wykłady i szkolenia, w których udział wzięło ponad sto tysięcy osób. Jest przewodniczącym Komitetu Naukowego Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki. W grudniu 2020 ukazała się jego pierwsza powieść „Adam”, w planach kolejna pt. „Stary”.
prof. zw. dr hab. Dorota Klus – Stańska
Kierownik Zakładu Badań nad Dzieciństwem i Szkołą Uniwersytetu Gdańskiego. Obszary badań: konstruktywizm edukacyjny, szkolne bariery rozwoju uczniów. Wybrane książki: Konstruowanie wiedzy w szkole, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń, (z M. Nowicką) Sensy i bezsensy wczesnej edukacji; Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Otrzymała Złoty Krzyż Zasługi za osiągnięcia naukowe i dydaktyczne, a także statuetkę Skrzydła Wyobraźni za osiągnięcia innowacyjne w dziedzinie edukacji.

dr Marta Kondracka-Szala
Doktor, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, kierownik Zakładu Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej, zastępca dyrektora IP do nauki i współpracy międzynarodowej, muzyk, pedagog i nauczyciel przedszkolny. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na kluczowych kompetencjach takich jak: komunikacja i edukacja przedsiębiorczości w edukacji dzieci, edukacja muzyczna oraz muzyka popularna w edukacji dzieci. Jej profesjonalne zainteresowania obejmują szeroki zakres poprawy jakości edukacji dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Aktywnie działa w obszarze przygotowywania przyszłych nauczycieli przedszkoli i klas 1-3 do pracy z dziećmi. Aktualnie realizuje projekt badawczo – edukacyjny: Muzyka popularna w edukacji dzieci w kontekście ich rozwoju społecznego i emocjonalnego oraz dobrostanu.

dr inż. arch. Małgorzata Kostrzewska
Achitektka i urbanistka. Wykładowczyni akademicka na Wydziale Architektury i metodyczka w Centrum Nowoczesnej Edukacji Politechniki Gdańskiej, edukatorka dzieci i młodzieży w zakresie upowszechniania wiedzy architektoniczno-urbanistycznej. Trenerka nauczycieli akademickich z zakresu pracy metodą projektu, budowania zespołów, relacji w grupie, nastawienia na rozwój. W swojej pracy stara się kierować uważnością i empatią, podążając za potrzebami studentów w procesie uczenia się.

Dorota Kujawa-Weinke
Trenerka, edukatorka, autorka kursów, warsztatów i szkoleń, nauczycielka z 17-letnim stażem, mentorka nauczycieli i dyrektorów, współautorka serii podręczników do języka polskiego ,,Zamieńmy słowo”. Otrzymała tytuł Edukatora Roku 2020. W wolnym czasie czyta, szczególnie reportaże oraz jeździ rowerem i odkrywa miejsca, o których niewielu słyszało.

dr Marta Grześko-Nyczka
Doktor nauk społecznych, pedagożka, trenerka, nauczycielka akademicka w Instytucie Pedagogicznym Akademii Nauk Stosowanych w Lesznie. Pełna motywacji do działania na rzecz tworzenia jak najlepszych warunków dla rozwoju jednostek oraz harmonijnego życia w społeczeństwie. Skuteczności w dokonywaniu zmian społeczno-kulturowych upatruje w popularyzacji idei NVC oraz psychologii pozytywnej. Swoją aktywność naukowo-badawczą i publikacyjną łączy z praktyką pedagogiczną oraz działalnością społeczną.

prof. dr hab. Roman Leppert
Pedagog, prof. dr hab. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, kierownik studiów doktoranckich w zakresie pedagogiki, redaktor naczelny czasopisma „Przegląd Pedagogiczny”; członek Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN; od czterech lat prowadzi akademickie zacisze, w którym rozmawia z autor(k)ami książek poświęconych pedagogice i edukacji, w tym z nauczyciel(k)ami. W 2023 roku, z jego inicjatywy, powstał Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny, który prowadzi w partnerstwie z Fundacją Orange.

Ula Lizak
Logopeda, terapeuta, oligofrenopedagog, trener TUS, specjalista ds. dysleksji i autyzmu. Praktyk z 20-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, z ASD, w kraju i za granicą (USA, Anglia). Właścicielka Gabinetu Logopedyczno-Pedagogicznego w Gorlicach. Miłośniczka myślenia wizualnego, neurodydaktyki, pedagogiki Janusza Korczaka. Wspiera edukację dzieci i młodzieży prowadząc warsztaty sketchnoting: ,,Ortografia z mazakiem”, ,,Notatki wizualne” w szkołach podstawowych w całej Polsce. Od 12 lat wykładowca na studiach podyplomowych (Logopedia” oraz ,,Spectrum autyzmu i Zespołu Aspergera – diagnoza, terapia, edukacja”). Prowadzi także szkolenia rad pedagogicznych oraz spotkania z rodzicami, na temat stymulacji rozwoju dzieci i młodzieży. Członkini Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu. Autorka serii rysunków terapeutycznych: ,,Rozmowy Mamy Kurki”, grafik dla ,,Order Uśmiech”. Tworzy poradniki dla rodziców, plakaty psychoedukacyjne, kolejne edycje limitowanych magnesów

dr Krzysztof M. Maj
Groznawca, tutor akademicki i wykładowca na Wydziale Humanistycznym AGH, gdzie spełnia swe odwieczne fanowskie marzenie o zajmowaniu się zawodowo fantastyką i grami wideo; autor dwóch książek o teorii fantastyki, Allotopie (2015) oraz Światotwórstwo w fantastyce (2019); vloguje o grach, fantastyce i kulturze na YouTubie pod adresem „Krzysztof M. Maj”.
Elżbieta Manthey
Od 10 lat prowadzi portal Juniorowo.pl, wcześniej współpracowała z Gazetą Wyborcza i magazynami parentingowymi; prezeska Fundacji Rozwoju przez Całe Życie „CONTINUUM” i mama dwójki nastolatków. W Juniorowie porusza tematy związane z rozwojem i wychowaniem oraz edukacją dzieci w wieku szkolnym. Pisze artykuły, prowadzi rozmowy z ekspertami na kanale Juniorowo na YouTube, promuje innowacyjne pomysły edukacyjne. Współpracuje z różnymi organizacjami włączając się w działania na rzecz lepszej edukacji oraz kształtowania postawy szacunku wobec dzieci. Z wykształcenia – filozofka. Cecha szczególna – nieustająca ciekawość świata i ludzi.

Beata Matusiak
Z wykształcenia pedagog, wieloletni nauczyciel wychowania przedszkolnego, trener mentalny. Pasjonatka budowania relacji, wpływu emocji na nasze życie. Autorka piosenek dla dzieci, bajek oraz książki ,,Wyjątkowa grupa przedszkolna, jak ją tworzyć”. Trener rad pedagogicznych.

Marcin Michalik
Nauczyciel dyplomowany języka polskiego. Absolwent Uniwersytetu Rzeszowskiego, terapeuta pedagogiczny, logopeda, konsultant Fundacji Plan Daltoński. Pracuje w Zespole Szkół nr 1 w Mielcu na Podkarpaciu. Miłośnik kreatywności i wszelkich zmian w edukacji. Zafascynowany ocenianiem kształtującym, myśleniem wizualnym, neurodydaktyką i nowoczesnymi technologiami. Uczestnik i prelegent wielu projektów edukacyjnych, konferencji i akcji. Prowadzi webinary na temat: ,,Odwrócona lekcja w praktyce”, ,,Filary Planu Daltońskiego na lekcji”, szkolenia z wykorzystania różnorodnych aplikacji, metod aktywizujących. Pisze scenariusze lekcji w Wakelecie. Autor kursu online: ,,Jak pomóc uczniowi wejść w czwartą klasę”. Czyta, pisze, dużo słucha i uwielbia jeździć na rowerze.

dr hab. Piotr Michoń, prof. UEP
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, popularyzator nauki i autor książek oraz bloga i podcastu Ekonomia Szczęścia. Łączy ekonomię z psychologią, historią czy filozofią. Prowadzi kursy o ekonomii szczęścia, był stypendystą programu Marie Curie, członkiem zarządu ISQOLS oraz członkiem PAN. Publikuje w mediach, występuje na wydarzeniach jak TEDx czy Pyrkon. Zapalony rowerzysta, fotograf. Czyta wszystko poza instrukcjami. Autor książek m.in.: Życzę szczęścia! (2023), Praca, opieka, płeć. Nauka o (nie)szczęściu. (Wydawnictwo CeDeWu 2022, wyd. II).

Anna Molenda
Praktyczka uważności, nauczycielka uważności dzieci i dorosłych. Wykładowczyni w Polskim Instytucie Mindfulness, kierowniczka projektu Uważna Szkoła. Trenerka metody „Uwaga! To działa!” Eline Snel. Prowadzi kursy redukcji stresu w oparciu o uważność (MBSR), wspiera dzieci i młodzież współpracując ze szkołami oraz w pracy indywidualnej. Publikuje w Charakterach, Małych Charakterach oraz Psychologii Dzieci i Młodzieży. W roli trenerki i edukatorki pracuje od niemal 20 lat.
dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG

Piotr Nita
Dyrektor Instytutu Tutoringu Szkolnego, entuzjasta tutoringu i innowacji oświatowych, częstochowianin, edukator nauczycieli, certyfikowany tutor szkolny pracujący aktualnie w szkole podstawowej. Pracował w szkołach na każdym etapie edukacji. Wspierał liderów społecznych jako tutor w Programie Liderzy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Pisał wiersze, obecnie programy szkoleniowe. Zwolennik różnorodności w szkołach. Mąż, ojciec.

Olgierd Neyman
Nauczyciel języka polskiego, mający za sobą wieloletnią pracę w systemie doskonalenia zawodowego nauczycieli. Dziś dyrektor i znów nauczyciel wspaniałej swoimi uczniami szkoły podstawowej – małej, kipiącej pomysłami, podążającej ku empatii. Prywatnie aktywny fizycznie rowerowy obieżyświat. Orędownik szkoły, która ewoluuje w obliczu wyzwań współczesnego świata – wolnej od hierarchii, przekonanej do relacji, otwartej i śmiałej.

prof. dr hab. Mirosława Nowak-Dziemianowicz
Studiowała na Uniwersytecie Wrocławskim pedagogikę i psychologię. W latach 1997-2017 współtworzyła Dolnośląską Szkołę Wyższą, Pracuje w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej i Uczelni Korczaka w Warszawie. Badaczka edukacji i szkoły, relacji między ludźmi, tożsamości i zdarzeń krytycznych. Jest członkinią Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Jej książka Szkoła jako przestrzeń uznania (PWN, 2020) została nagrodzona w konkursie PTP na najlepszą pracę z dyscypliny pedagogika.

dr Gabriela Olszowska
Edukator, polonista, autorka wielu artykułów metodycznych i podręczników do języka polskiego oraz licznych publikacji, m.in. O!Cena w szkole. Nieodrobione lekcje. Od przepisów do sztuki (Kraków 2023 r.). Wieloletni dyrektor gimnazjum, prowadząca liczne zajęcia na studiach z zarządzania oświatą w zakresie m. in. oceniania oraz szkolenia dla nauczycieli i dyrektorów z programowania pracy szkoły czy projektowania edukacyjnego. Rzeczoznawca MEN ds. programów nauczania i podręczników szkolnych (tematyka doktoratu). Wystąpienia konferencyjne nt. e-generacji, autorka aktywnych warsztatów dot. metod nauczania opartych na konstruktywizmie i praktyce refleksyjnej, specjalista w implementacji kompetencji kluczowych.

Katarzyna Pelc
Nauczycielka języka angielskiego z 23-letnim stażem, specjalizująca się w rozwoju kompetencji międzykulturowych i umiejętności XXI wieku. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego, jest egzaminatorką egzaminów językowych oraz nauczycielką dyplomowaną od 2010 r. Pracuje w Zespole Szkół im. J. Verne’a w Kielcach oraz prowadzi szkolenia dla nauczycieli w Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Trenerka kompetencji przekrojowych European Federation for Intercultural Learning oraz koordynatorka regionalna AFS Polska, jest autorką publikacji i projektów edukacyjnych, uczestniczką projektów międzynarodowych. Współpracowała z ORE, CEO, IBE oraz innymi edukatorami i edukatorami w Polsce.

Bartłomiej Rosiak
Nauczyciel języka polskiego w Szkole Podstawowej nr 182 im. Tadeusza Zawadzkiego „Zośki”, certyfikowany mediator, absolwent studiów polonistycznych i zarządzania oświatą, a obecnie doktorant językoznawstwa. Edukator nauczycieli i dyrektorów w zakresie technik mediacyjnych, komunikacji społecznej, empatii w zarządzaniu placówką oświatową oraz organizacji pracy w oparciu o model DISC.

Ewa Joanna Sankowska
Z wykształcenia polonistka. Mentorka i trenerka. Po 23 latach pracy z młodzieżą odeszła ze szkoły. Aktualnie uczy, jak odzyskać wewnętrzny spokój i harmonię dzięki celebrowaniu życia. Rozwija dwie marki: Magiczną Przestrzeń, w której gra na misach i gongach, trzyma kobiece kręgi i prowadzi zajęcia jogi twarzy oraz Harmonię i Biznes, w której prowadzi kobiety w procesie mentoringowych wykorzystując Podróż Bohatera®, Vedic Art®, jogę nidrę, DNA Talentu® i swoje autorskie narzędzia i programy.

Anna Szulc
Nauczycielka matematyki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli. Laureatka Konkursu Nauczyciel-mediator (2016), autorka książki NOWA SZKOŁA Zmianę edukacji warto zacząć przy tablicy (2019), współautorka STATUTU NIEUMARŁEGO (2021, 2023), współautorka publikacji NOWA SZKOŁA – SZKOŁA WYŻSZA (2023), autorka książki w przygotowaniu EWALUACJA RELACYJNA. Od ponad dwudziestu lat wypracowuje metody uczenia się oparte o dobre relacje, wspierającą komunikację i wiedzę z zakresu neuronauk. Jest pomysłodawczynią i organizatorką cyklicznej, ogólnopolskiej Konferencji EMPATYCZNA EDUKACJA=>EMPATYCZNA POLSKA w Zduńskiej Woli.

dr Marcin Szulc, prof. UG
Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, nauczyciel akademicki i psycholog w Zakładzie Psychologii Osobowości i Psychologii Sądowej oraz psycholog – doradca w Biurze Rzecznika Praw i Wartości Akademickich oraz Centrum HR Politechniki Gdańskiej. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki zagrożeń społecznych i dorastania. Prowadzi spotkania edukacyjne z zakresu zdrowia psychicznego i zagrożeń społecznych dla rad pedagogicznych, rodziców oraz młodzieży. Jest autorem publikacji z zakresu psychologii zagrożeń społecznych i psychologii adolescencji. Członek Gdańskiej Rady Zdrowia Publicznego. Redaktor w kwartalnikach naukowych. Prywatnie ojciec nastolatków Marty i Janka, pasjonat Monty Pythona, mykologii, filmów, historii, oraz ciężkich brzmień i muzykowania w zespole metalowym.
Ewa Tyralik-Kulpa
Trenerka komunikacji umiejętności psychospołecznych, rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, na stałe związana ze Szkołą Komunikacji Opartej na Empatii. Prowadzi również zajęcia z empatycznej komunikacji na Studiach Podyplomowych na SWPS (Komunikacja Oparta na Empatii w Organizacjach). Prowadziła zajęcia z komunikacji opartej na empatii dla studentów pedagogiki UW. Jest psychoterapeutką w nurcie Gestalt (certyfikat EAGT). Jedna z pierwszych w Polsce certyfikowanych praktyczek RH (Rezonującego Języka) Sarah Peyton. Napisała praktyczny poradnik o dogadywaniu się: „Ewka, co cię ugryzło? Jak się zrozumieć i porozumieć w związku” (Wydawnictwo CoJaNaTo) oraz bestseller wydawnictwa Natuli – Dzieci są ważne: „Uwaga! Złość”. Pasjonatka komunikacji, która wspiera porozumienie.

Hanka Warchałowska
Opiekunka dziecięcych emocji i certyfikowana nauczycielka uważności „Rosnę z uważnością”, nauczycielka przedszkolna, tutor, coach. Prowadzi szkolenia dla Rad pedagogicznych i Rodziców, które pozwalają zadbać o swój dobrostan, bez potrzeby odkładania tego „na lepsze czasy”. Od kilku lat realizuji swoją autorską metodę nauki wyciszania się i rozwijania uważności – zaczynając od krótkich chwil zatrzymania się, przez „zaopiekowanie” wszystkich emocji, po krótkie formy relaksacji z wsłuchiwaniem się w samego siebie. Autorka płyty „Wyciszanki Cioci Hanki” i książki „Okruszki uważności. Alfabet Mysi Gryzińskiej.”

dr Alicja Zagrodzka
Trenerka empatycznej komunikacji, wykładowczyni Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Pasjonuje się Porozumieniem bez Przemocy (NVC) oraz Podejściem Skoncentrowanym na Rozwiązaniach. W APS prowadziła studia podyplomowe „Porozumienie bez Przemocy (NVC) w edukacji” i „Edukacja bez przemocy”. Poza uczelnią prowadzi grupy rozwojowe oraz warsztaty psychoedukacyjne. Osobom, dla których prowadzi zajęcia, uwielbia dostarczać doświadczeń, które pokazują, że „można inaczej”.
dr Marzena Żylińska
Zajmuje się metodyką, prowadzi szkolenia nauczycieli, jest autorką artykułów i książek (m.in. Neurodydaktyka, Od Montessori do neurodydaktyki a także dla dzieci (m.in. A co za to dostanę?, Szkoła na marę szyta). Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli. Zajmuje się tworzeniem materiałów dydaktycznych. Założyła Fundację Budząca Się Szkoła, prowadzi firmę szkoleniową Edukatorium i wydawnictwo, wydające książki związana z edukacją. Marzy o szkołach, do których uczniowie i nauczyciele będą chodzić z radością.
Masz pytania? Napisz do nas!
e-mail: jasna6@op.pl