Empatia od Przedszkola
Projekt „Empatia od przedszkola” popularyzuje narzędzia empatycznej komunikacji wśród Dyrektorów i Zespołów Przedszkoli.
Każdy z nas potrafi się komunikować – bo umiejętności te nabywamy w miarę rozwoju społecznego.
Każdy z nas może też podnosić poziom swoich umiejętności komunikacyjnych i tym samym poprawiać swój dobrostan psychiczny i po prostu lepiej się czuć w relacji z innymi. A dzięki temu efektywniej się uczyć i nabierać zaufania do świata i do siebie.
To szczególnie ważne w przypadku dzieci.
Jednym ze sposobów tworzenia dobrych relacji z ludźmi jest opieranie komunikacji na empatii, czyli zrozumieniu potrzeb i emocji swoich oraz otoczenia.
Narzędzia komunikacji opartej na empatii świetnie sprawdzają się w edukacji, pozwalając kształtować relacje nauczycieli z dziećmi i z rodzicami, współpracowników ze sobą oraz z podwładnymi i przełożonymi tak, by uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych stron i znajdować rozwiązania, które odpowiadają wszystkim i dzięki temu łatwiej je wdrażać.
Cele projektu:
- Przedstawienie założeń empatycznej komunikacji, inspirowanej metodą Porozumienie bez przemocy (NVC, PbP) w aspekcie pracy nauczyciela i dyrektora przedszkola
- Przyswojenie narzędzi umożliwiających komunikowanie się w sposób bazujący na potrzebach
- Nabycie umiejętności udzielania empatycznej i skutecznej informacji zwrotnej
Umiejętności, jakie nabędą Uczestnicy szkoleń w projekcie:
- Rozpoznawania uczuć i odnajdowania potrzeb z nimi związanych w kontakcie z innymi ludźmi, co znacznie ułatwia prowadzenie mediacji i trudnych rozmów
- Wykorzystanie języka obserwacji w miejsce blokujących komunikację ocen i osądów, co powala łatwiej zarządzić emcajmi pojawiającymi się podczas rozmów
- Udzielanie informacji zwrotnej (krytyki) w sposób uwzględniający potrzeby wszystkich zaangażowanych i precyzyjne konstruowanie próśb
- Budowanie komfortu relacji i zadbanie o niego w pracy i kontaktach z dziećmi, rodzicami dzieci oraz współpracownikami
- Redukcja i profilaktyka stresu, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Korzyści wynikające z udziału w projekcie:
Dla dyrektorów i właścicieli przedszkoli
Poznanie nowych narzędzi kształtowania relacji w zespole
Zmniejszenie rotacji pracowników
Łatwiejsza komunikacja z rodzicami, zwłaszcza w sytuacjach trudnych
Wsparcie wizerunku placówki
Dla pracowników przedszkola
Poznanie narzędzi ułatwiających komunikację z rodzicami, zwłaszcza w sytuacjach trudnych
Poznanie narzędzi wspierających lepsze porozumienie z dziećmi, radzenie sobie z oporem, budowanie postawy wzajemnego szacunku
Redukcja stresu i napięcia w pracy (i w życiu prywatnym)
Dla dzieci
Wspieranie zdrowego poczucia wartości i empatii wobec innych
Zmniejszanie poziomu frustracji, a co za tym idzie agresji
Dobry start w komunikacji. relacjach z innymi
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU: Ewa Tyralik, 509 361 995
Wychowanie to wyzwanie.
Empatia to klucz do relacji.
Relacje to podstawa skutecznej, twórczej edukacji i procesu wychowania.
Empatia może zmienić wiele.
Aby przedszkole mogło realizować misję wychowania budującego relacje i zaufanie, uczącego empatii i współpracy oraz uwzględniającego zdobycze wiedzy o mózgu i nowoczesnym uczeniu się, potrzebuje dobrych nauczycieli.
Nauczycieli, którzy będą czuli i rozumieli te wartości, ale także mieli narzędzia – wiedzę i umiejętności – do ich realizacji w codziennej pracy z dziećmi.
Liderów, którzy umieją skutecznie, ale i empatycznie zarządzać zespołem, aby dbać o klimat relacji w Zespole, a także budować długofalowe relacje z Rodzicami – klientami przedszkola.
Dlatego bazą projektu jest wsparcie nauczycieli poprzez kursy i superwizje oraz liderów poprzez mentoring.
Kurs EMPATYCZNEJ KOMUNIKACJI z elementami neurodydaktyki i redukcji stresu. Czas trwania: 50-100 godzin
Dla liderów:
Mentoring menedżerski w oparciu o potrzeby.
- Jak budować długotrwałe relacje z rodzicami?
- Jak prowadzić rozmowy na trudne tematy z rodzicami?
- Jak prowadzić zebrania z rodzicami?
- Jak sobie radzić z krytyką i ze stresem w pracy?
- Jak, bez przemocy, budować autorytet nauczyciela?
- Jak wspierać dzieci we współpracy i budować zintegrowane grupy?
- Jak rozwiązywać konflikty między dziećmi?
- Jak zmodyfikować program edukacyjny z uwzględnieniem najnowszej wiedzy o pracy mózgu i uczeniu się?
- Jak panować nad stresem i redukować jego skutki?
Masz pytania? Napisz do nas!
e-mail: konferencja@altra.edu.pl