Imprezy towarzyszące Konferencji
Bezpłatne aktywności dla wszystkich uczestników_ek
Dzień 1 – piątek, 4 kwietnia 2025
Jak znaleźć swój cel i osiągnąć sukces w szkole?
dr Elena Atanasiu – uczniowie
Szkoła to czas odkrywania siebie, zdobywania wiedzy i przygotowywania się do dorosłości. Jak znaleźć swój cel, gdy możliwości są nieograniczone, a presja sukcesu ogromna? Empatia wobec siebie jest kluczowa, a szkoła to doskonały moment na eksperymentowanie i wyciąganie wniosków. Podejmuj decyzje zgodnie z własnymi wartościami, nie pod presją oczekiwań innych. Twój cel nie musi być spektakularny, wystarczy, że będzie autentyczny.
Nastolatek w kryzysie – o objawach, których nie wolno lekceważyć i jak wspierać ucznia w okresie dorastania
dr Marcin Szulc, prof.UG – nauczyciele, rodzice
Kompetencje relacyjne w zawodzie nauczyciela
dr Marzena Żylińska – nauczyciele, rodzice
Czym są kompetencje relacyjne i dlaczego nie można bez nich być skutecznym nauczycielem
W czasie studiów przyszli nauczyciele zgłębiają przedmioty kierunkowe, zajmują się metodyką, psychologią, odbywają też praktyki pedagogiczne. Jednak w konfrontacji z codziennymi problemami, często czują się bezradni. Dlaczego bez kompetencji relacyjnych i umiejętności wchodzenia w prawdziwe, autentyczne relacje nie można stworzyć uczniom warunków ani do prawidłowego rozwoju, ani do efektywnej nauki.
16.15 - 17.00
Ratusz
Plac Wolności 26
Spektakl MURY IV
Uczniowie LO Kazimierza Wielkiego z Zduńskiej Woli
Dzień 2 – sobota, 5 kwietnia 2025
Presja czy pasja? Co w mózgach naszych dzieci możemy zrozumieć dzięki empatycznej edukacji
prof. UŚ Marek Kaczmarzyk – nauczyciele, rodzice i uczniowie
Edukacja jest relacją, jednak opiera się często na próbie uzgodnienia drogi jaką podąża młody człowiek z wizją jej końca, jaką mają dorośli. Doświadczenia naszej przeszłości często ograniczają możliwości rozpoznania mocnych stron u naszych dzieci, uczniów i wychowanków. Edukacja jest także podróżą, w której w takim samym stopniu co środek transportu liczą się widoki za oknami. Edukacja oparta na empatii to także świadomość wpływu doświadczenia starszych na ograniczenia stawiane młodym. Paradoks, którego zrozumieniu sprzyja analiza procesów zachodzących w mózgach wszystkich stron edukacyjnej relacji.
Masz pytania? Napisz do nas!
e-mail: jasna6@op.pl